Thursday, October 31, 2013

Nervous


Saya sedang buat assignment, tapi terasa nak menulis cerita sikit. Sekarang ni, terasa tak sempat nak berskema dengan tulisan di blog. Maaf atas kekurangan.

Sejak kebelakangan ni, jantung mudah kencang. Macam sekarang ni, jantung saya kencang. Entah kenapa, sudah hampir beberapa bulan hal ni terjadi. Dek kerana kerisauan, kot-kot ada masalah kesihatan ke, saya merujuk ke Pusat Kesihatan UKM minggu lepas, doktor kata saya sihat wal afiat. Jantung je yang laju sikit daripada normal.

Pelik.
Tapi, Alhamdulillah tak ada masalah kesihatan.

Kata doktor, saya cemas (nervous). Darah dan jantung jadi laju dipam sebab saya nervous. Serius pelik! Jujur saya tergelak depan doktor sebab saya nervous? Tapi sebab apa? Sebab apa saya nervous? Entahla...tapi, kederasan jantung ni, memang sangat menguji saya. Kadang-kadang buat saya lelah. Dan cepat berdebar-debar. Letih. Tapi sabar. Allah nak uji. Doktor pun nasihat untuk bertenang kalau jantung laju, dan tarik nafas dalam-dalam....

Tarik....lepas.... huh.... Allahu Akbar!!

Cemburu saya pun menjadi-jadi. Dengan kawan pulak tu. Wallahu a'lam. Sebab sayang makin bertambah untuk mereka kot. Atau emosi berubah-ubah sebab keadaan sistem badan pun tak stabil agaknya. Memang sungguh menguji. Kekadang confuse dengan diri sendiri. Tak tahu signal apa yang sedang dia sampaikan. Mudah-mudahan bukan sesuatu yang tak elok la.

Jantungku,
Berpada-padalah ya,
Jangan sebab dah biasa berdebar, nanti saya salah faham pulak. :P

#sambung asemen!



0 suara pembaca:

Post a Comment

Sila tinggalkan pandangan anda kepada saya. Semoga menyumbang kepada penambahbaikan dan membantu saya sentiasa bersemangat!! Syukran. (^_^)