Saturday, April 14, 2012

Specially for You


~forgive me~

Sahabat,
Di kala aku dirasakan berjauhan,
Ketahuilah aku sedikitpun tidak meniatkan,
Aku bukan insan sempurna yang sentiasa dianggapkan,
Aku cumalah insan biasa yang sering melakukan kekhilafan,
Kekhilafan yang terpalit jua pada kalian,
Yang seringkali aku abaikan..

Temanku,
Tiada kata yang mampu ku lafazkan di saat ini,
Ketika hati tidak tenteram lagi,
Merasakan dosa dan silap yang tidak terhapus lagi,
Khususnya kepada kalian,
Sahabat seperjuangan dalam perjalanan..

Maafkanku sahabat,
Kerana mengabaikan hak dalam persahabatan,
Kerana seringkali menurut kehendak diri,
Hingga meletakkan keinginanmu ketepi..

Namun ketahuilah,
Walau dirimu merasai aku jauh darimu,
Namun hakikatnya aku juga merindui saat suatu masa dahulu,
Tapi apakan daya,
Aku sering mengikut rentak sendiri,
Tanpa memperdulikan siapa pun di sisi..

Sungguh!! Aku tidak pernah memperduli,
Namun kini aku menyedari,
Sikapku ini seringkali menyakiti,
Insan-insan yang aku sayangi..

Namun sahabat,
Jika dirimu serik dengan sikap ini,
Janganlah pernah membuangku ke tepi,
Namun tetaplah menasihatiku di sini,
Kerana aku bukan insan sempurna,
Aku hanyalah insan biasa..
Yang memerlukan kalian sebagai menguat diri..

_specially dedicated to both of you_Suriani dan Kak Hayati_

And to all my friends.. I love all of you because I love Allah..


-PTSL-
15 April 2012
12.58 pm

0 suara pembaca:

Post a Comment

Sila tinggalkan pandangan anda kepada saya. Semoga menyumbang kepada penambahbaikan dan membantu saya sentiasa bersemangat!! Syukran. (^_^)